6 februari 2010

Härlig vinterdag

Idag har jag haft en lugn och härlig dag. Började med att ta sovmorgon. Hunden var ute vid halv två tiden när jag hämtade Linnea. Sedan tog vi en härlig långpromenad vid 9.30 skönt att inte stressa och passa en tid. Åt sedan en god frukost. Tog itu med en stor stryktvätt och tog en sväng till torget. Hämtade ett paket från Jotex på Hemtex, hade beställt en hylla till hallen att lägga mobil och plånböcker på och en häftig nyckelhängare. Tyvärr kan jag inte sätta upp det så jag har inte packat upp det. Målaren kommer på måndag och ska börja bredspackla men snart .....är hallen klar. Tog en härlig långpromenad med Hampus och när jag kom hem fick jag en idee att möblera om i köket. De slutade med att jag slängde ut den gamla slitna kökssoffan som egentligen inte passar till resten av köket men har haft den för att ha många sittplatser vid kalas och andra festligheter. Det slutade med att jag slängde ut den på altanen. Böt gardiner tog bort långa sidgardiner och satte upp den korta grön kökskappan. Vips så fick jag ett mycket större kök, tänk vad en soffa kan ta stor plats vilka fria ytor jag fick över. Den korta gardinen gjorde också att det blev luftigare. Var och handlade lite fräscha tulpaner också som pricken över i. Nu väntar vi på påsken. Nu blir det soffan och broderiet och Tv med melodifestivalen och har sedan en hel söndag kvar att njuta av.