1 januari 2011

Nyårsafton 2010

Det gamla året slutade lungt och bra. En förkylning som sitter kvar sedan julen hänger kvar. Jag hade en lugn och skön dag. Med tid för promenad, läsa bok, dammsög hela huset,tvätta en tvätt, lagade en kladdkaka och förberede nyårsmiddagen. Tid för en broderistund fanns det oxå. Framåt kvällen åkte vi hem till Titti och Ingemar och alla hundarna. Vi åt middag ihop, spelade spel och sms:ade våra ungdomar under hela kvällen. Framåt tre tiden hämtade vi hem Tobbe och Linda och skjutsade hem dem. Festen där hade varit lugn, på vägen hem hämtade jag upp Linnea som också var nöjd med kvällen, men där hade det gått lite vildare till. Mycket hög musik och sång tyckte deras grannar. Men de är ju musiker hela gänget så jag kan tänka mig att det var hög volym när alla dem släppte loss. Nu är hon hemma i alla fall så nu är jag glad och nöjd. Har ätit en god ägg och bacon frukost, lång ispromenad med hunden och nu sitter jag med en kopp kaffe för att titta på lite repriser på TV. Idag blir det en lugn dag. I vanliga fall brukar jag börja plocka ner alla tomtar och lucior. Fortsätter det med plusgrader ska jag nog tvätta fönsterna för de är jätte smutsiga. Får se vad man får lust till.