16 januari 2011

Symaskinen igång

Då var det söndag igen. Den här helgen har gått fort. Jag har sovit mycket. Somnade på soffan i fredags efter middagen. Sov bort halva kvällen. har värk i min handled,kan vara det. Mycket värktabletter har gått åt den här veckan.
I lördags fortsatte jag sy till skolan. Jag syr stolsfickor till eleverna i skolan, så att de inte behöver springa fram och tillbaka till byrån utan kan förvara, penna, sag och sudd, skoldagbok och målarbok/läsebok inom räckhål. Vi har ju inga bänkar längre.
Igår var vi på Fredriks kalas. Det blev sent hem och då vart sängen med en gång. Idag söndag fortsatte jag sy. Det blev 17 st tills maskinen börja strula, undertråden trasslar. Nu är jag trött så nu tar jag paus resten av kvällen. Förresten så är det för mörkt, vill helst sy när det är ljust ute.
Så här blev dem