14 februari 2011

Inflammation i tummen

Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och gått till. Det blev först en röntgenbild för att se om det var något brutet eller någon spricka. Som tur var så var det inte det inget sådant. När jag ramlade så fick jag en rejäl smäll med en inre blödning som har blivit inflammerad. Det har bildats någon vätska som samlats under huden vilket är svaret på mina knölar på handleden. Vila och handsken och inflammationstabletter 3 ggr om dagen blir det första veckan. Ska höra av mig till vårdcentralen i slutet av veckan för att se om tabletterna har någon verkan. Annars blir det en cortisonspruta igen och ev en sjukskrivning. Vi får se. Har övningskört med Linda, synd hon inte bor hemma för jag har svårt att köra bil med handledsskenan.
Fick fina blommor av Johan på alla hjärtansdag och jag köpte räkor och lagade en god räkpasta med vitt vin och så fick han trisslotter. Vinst = 50kr. Det blir aldrig mer.
I morgon ska jag följa med Linda till bilskolan, hon kör dit. Vi får öva varje dag nu en vecka framöver.