1 maj 2011

Premiärtur med båten

Oj, märkte att jag är dålig på att uppdatera mig här. Dagarna bara flyger iväg och man vill ta vara på det fina vädret så mycket det går. Förra veckans händelse var att jag och LInda var på ett möte om LIndas skola och vi kom med i tv4 på 22 nyheterna. Det finns att se påtv4 play över lokalt i Göteborg.
I fredags plockade jag bort alla påskgrejjer och tvättade kuddar m.m till båten.
Johan sjösatte båtar medans jag förberede hemma. Smet iväg och köpte mig en jeansklänning också. I fredags smet jag in på Lindex och hittade en jättefin sommaklänning i Corallfärg som jag köpte med en vit kort jeansjacka till. Tänkte ha det på Lindas student och min egen avslutning. Det var då jag hittade jeansklänningen men tyckte då att det skulle bli för dyrt. Men efter en natts sömn och övervägande så åkte jag och köpte den ändå.
I lördags tog vi båten till Björkö, vi hade jätte fint väder. Vi firade med jordgubbar och en flaska mousserande och sedan gick vi in på Sea Ray och tog en god middag (kokt torsk med mandel potatis och goda grönsaker) mums. I dag söndag har vi solat...så nu är jag bränd det svider i hela ansiktet och på axlar....får se hur det går att sova. Hoppas nu att den här veckan går fort så att vi kan åka ut igen på fredag. Hoppas vädret håller i sig.